MBA Wine Marketing and Management
INSEEC MSc & MBA – Bordeaux
Présentation et programme de la formation
Il est enseigné en 100% anglais ou en bilingue
This Master of Business Administration in Wine Marketing & Management (marketing et management du vin) welcomes students from diverse backgrounds (university or management school graduates), but also professionals from the wine industry or world of viticulture.
This program has a strong international orientation, as France is the leading producer, consumer and exporter of wine.
The objective of this program is to equip the students with the business and technical skills in order to work as highly qualified executives in the wine sector.
Firmly based in the professional world, this program will enable the students to master the necessary methods and tools for the management of a sector.
Prérequis
Les titulaires d’un BAC+ 3 peuvent candidater en MSc 1re année, les titulaires d’un BAC+4 directement en MSc 2ème année.
Les détails du programme
Les cours présentés ci-dessous sont donnés à titre d’exemple, ils peuvent varier légèrement selon le campus d’enseignement. Le contenu des cours est adapté chaque année aux évolutions du marché et est mis à jour avant chaque rentrée.
Programme 1ère année
- LEGAL ASPECTS OF THE WINE AND SPIRITS SECTOR
- INTERNATIONAL MARKETING
- INTERNATIONAL TRADE OF WINE AND SPIRITS
- CONSUMER BEHAVIOUR APPLIED TO THE WINE AND SPIRITS SECTOR
- INTERNATIONAL PURCHASING AND LOGISTICS OF THE WINE AND SPIRITS
- SECTOR
Programme 2ème année
- INTERNATIONAL MARKETING
- MANAGEMENT AND COMPANY STRATEGY
- AN IN-DEPTH APPROACH TO CONSUMER BEHAVIOUR
- LAUNCHING AND MANAGING NEW PRODUCTS
- MERCHANDISING
- POLITIQUE DE DISTRIBUTION
- INTERNATIONAL ADVERTISING
- FINANCIAL MANAGEMENT
- A COMPARATIVE APPROACH TO THE LEGISLATION AFFECTING THE WINE INDUSTRY
- INTERNATIONAL STRATEGY OF THE BRANDS IN THE WINE SECTOR
- PACKAGING-DESIGN
- DEVELOPMENT OF FOREIGN MARKETS
- A COMPARATIVE APPROACH TO THE LEGISLATION AFFECTING THE WINE INDUSTRY
- INTERNATIONAL STRATEGY OF THE BRANDS IN THE WINE SECTOR
- PACKAGING-DESIGN
- DEVELOPMENT OF FOREIGN MARKETS
Langues
100% anglais
Ou 50% anglais/50% français
Rentrées et rythmes d’études
- Septembre/Octobre
- Février/Mars
Afin de vous assurer que le programme ouvre bien lors de notre rentrée décalée de février/mars, nous vous invitons à contacter le service des Admissions.
Le rythme de cours diffère selon les campus et selon si la formation est effectuée sous un contrat de stage (initial) ou de professionnalisation/apprentissage (continue).
Apprentissage ou professionnalisation
Le contrat d’alternance doit obligatoirement être signé pour une durée de 12 mois (MBA2) ou 24 mois (MBA1+MBA2) ou 18 mois pour les rentrées décalées de Mars (poursuite d’études MBA1 puis MBA 2).
Les opportunités & débouchés
Regional Export Manager
Product Manager
Purchasing Manager
Marketing Manager
Communication Manager
Manager of a Wine Firm
Actualités
Frais de scolarité : https://masters.inseec.com/les-ecoles/financement-des-etudes/